26. Országjárók-Világjárók

Nászút a Világ körül – 40 000 kilométer, 1550 nap és 46 ország fekvőkerékpárokon

Egy ifjú jegyespár 2011-ben indult el biciklivel világkörüli nászútra. Zárug Zita és Harkányi Árpád nászútja számokban: 1550 nap, 40140 kilométer, 46 ország. Annak idején a Hősök teréről indultak, és 2015 szeptember 6-án is ide érkeztek vissza.

orszagjarok1
2015. július 15-én léptek be Európába, és Franciaországból Svájc és Ausztria hágóin, a Duna völgyén keresztül folytatták útjukat, miközben soha nem telt el három napnál több, hogy ne futottak volna össze honfitársakkal.
A magyar határt szeptember másodikán lépték át Ágfalvánál és Soprontól már kisebb csapatban tekertek tovább, azóta pedig folyamatosan ünnepelnek, mert elérték a négy évvel ezelőtt kitűzött távolságot.
„Tudatosan úgy terveztük, hogy csak a legutolsó napokon, már Magyarországon érjenek minket ezek a számok, mikor már sokadmagunkkal ünnepelhetünk. Először a negyvenezer kilométert ünnepeltük meg, merthogy mindenki úgy tudja, hogy ennyi az Egyenlítő hossza, így mi is ezt a számot ismertük.
Aztán felhívták rá a figyelmünket, hogy az egyenlítő pontos hossza igazából 40075 kilométer. Több se kellett nekünk, hát ezt a kilométerünnepet is megültük az ekkor már közel 30 fősre duzzadt csapatunkban Ácsteszéren. Elvégre ünnep akkor van, amikor csinálunk, és miért ne csinálhatnánk az utolsó magyar szakaszunk minden napján, így aztán igazi ünnepi hangulatban tekertünk ilyen remek társaságban az utolsó háromnapi magyar szakaszunkon, remekül érezzük magunkat és nagyon jó érzés, hogy ezt az örömöt ennyi emberrel oszthatjuk meg” – mesélte lelkesen Árpád a hosszúra nyúlt nászút utolsó napján.
„Kérdezik sokan, hogy mi lesz ezután, mi a következő terv? Az úton erre is sok inspirációt kaptunk, nemrég Ausztriában egy házaspárnak álltunk meg, akik a kerékpárút szélén tolták a kerékpárjaikat. A férfi bringája mögött egy utánfutó is volt, benne egy három hónapos gyermek. Így túráztak, mikor defektet kaptak, segítettünk rajtuk, megjavítottuk a biciklit, amiért nagyon hálásak voltak, mégis mi úgy érezzük, ennél többet kaptunk tőlük, hiszen az ő példájuk megmutatta, hogy már ilyen apró gyermekkel is lehet utazni.
Pár hónappal ezelőtt Peruban pedig egy portugál-svájci páros családjával találkoztunk, akik több hónapos latin-amerikai kerékpártúrájuk közben a 9 és 11 éves gyermeküket >>homeschooling<< rendszerben tanítva utaztak a világban. De egyelőre most először csak pihenni szeretnénk, aztán a többit majd meglátjuk” – tette hozzá Árpád.